.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزارت‌خارجه در قبال شهروندان ایرانی خارج از کشور موضع انفعالی دارد

شمال نيوز-عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از موضع انفعالی وزارت خارجه ایران در قبال وضعیت شهروندان ایرانی مقیم دیگر کشورها،‌ تصریح کرد: وزارت‌خارجه در قبال مرگ ایرانیان تنها به صدور یک بیانیه بسنده می‌کند.

وي با یادآوری مرگ یک شهروند ایرانی پس از بازجویی غیرمتعارف در فرودگاه امریکا، گفت: چنین رفتارهایی با مسافران و مهاجران ایرانی به میزان عملکرد کنسولی وزارت امور خارجه و سیاست خارجی کشور ما برمی‌گردد که متاسفانه از چنین اتفاقاتی تنها در حد یک خبر باخبر می‌شویم.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از این موارد را می‌توان در مجاری قضایی جهانی مطرح و احقاق حق کرد؛ همچنان‌که بسیاری از کشورهای دنیا در حمایت از شهروندان خود اقدامات ویژه‌ای انجام می‌دهند ولی متاسفانه چنین کارهایی در ایران صورت نمی‌گیرد و ضعف دستگاه دیپلماسی ما را نشان می‌دهد که چنین مسائلی در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه که در چنین مواردی تنها به صدور یک بیانیه بسنده می‌کند،‌ تصریح کرد: به اقدامات جدی‌تری نیاز است و می‌توان موضوع را از کانال تمام مجامع بین‌المللی و NGOهای حقوق بشری پیگیری کرد یا حتی در دیوان کیفری لاهه و محاکم قضایی بسیاری از کشورهایی که فرامرزی هستند، اعلام جرم و شکایت کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت ایران باید اقامه دعوا کند، از موضع انفعالی کشور ما در این خصوص انتقاد کرد و یادآور شد: فضای امن برای مهاجران در کشور امریکا نسبی است ولی با توجه به تعداد وسیع ایرانیان در کشورهای امریکای لاتین و آسیایی، تلاش خاصی در جهت حفظ حقوق ایشان صورت نمی‌گیرد.

در روزهای اخیر، یک فرد سالخورده ایرانی پس از بازداشت توسط پلیس امریکا و بازجویی غیرمتعارف ۵ ساعته درگذشت./210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.549 seconds.